Pakiet Mobilności wzbudza wielkie emocje, a firmy transportowe obawiają się nowych regulacji. W Inelo rozumiemy te obawy, dlatego wraz z naszymi partnerami przygotowaliśmy konferencję uwzględniającą najistotniejsze zagadnienia z zakresu pakietu mobilności i zmian, jakie niesie dla firm transportowych.
Zasady podlegania pod delegowanie w zależności od wykonywanego rodzaju operacji transportowych – do tej pory w interpretacji poszczególnych państw członkowskich Unii Europejskiej.
Łatwiejsze kontrole to jeden z celów nowych przepisów, realizowany na wielu płaszczyznach. Szeroko zakrojona digitalizacja stanowi istotny element strategii przyjętej w Unii Europejskiej dla transportu drogowego, mając tym samym szczególne znaczenie dla zagadnienia dotyczącego kontroli. Na pierwszy plan wysuwa się automatyzacja w kontekście sprawdzania takich kwestii jak: wymagane zagraniczne wynagrodzenie, zasady kabotażu czy powrót pojazdu do bazy, poprzez obowiązek wpisu przekroczenia granicy w tachografie.
W 2022 r. zmiany dotkną międzynarodowy przewóz zarobkowym pojazdami od 2,5 do 3,5 t. Od nowego roku zacznie obowiązywać wymóg w kwestii spełnienia warunków dotyczących przewoźnika drogowego oraz uzyskania licencji transportowej. Dodatkowo będzie należało wykazać zabezpieczenie finansowe na każdy pojazd do 3,5 t.
Zastępca Naczelnika Wydziału Polityki Transportu Drogowego w Dyrekcji Generalnej ds. Transportu i Mobilności Komisji Europejskiej. Z wykształcenia ekonomistka, odznacza się profesjonalnym podejściem w myśleniu i działaniu. Posiada wiedzę specjalistyczną w zakresie zarządzania projektami i programami finansowanymi ze środków UE. Ponad 16 lat doświadczenia w pracy w Komisji Europejskiej, głównie na polu kształtowania i wdrażania polityki UE dla sektora transportu drogowego. Posiada doświadczenie w pracy z partnerami społecznymi w sektorze drogowym na poziomie unijnym i krajowym oraz ze środowiskiem służb kontrolnych. Wierzy w potencjał wykorzystania innowacyjnych technologii do tworzenia społecznie odpowiedzialnego, wydajnego i zrównoważonego systemu transportu.
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Do swoich szczególnych osiągnięć zawodowych zalicza m.in. współautorstwo większości aktów prawnych w zakresie ruchu i transportu drogowego, reformę systemu szkolenia kandydatów na kierowców i wdrożenie zmian i procesów związanych z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Przez 17 lat uczestniczył w pracach komisji sejmowych i senackich związanych z transportem i ruchem drogowym.
Grupa Inelo tworzy kompleksową ofertę, w skład której m. in. wchodzi program 4Trans, usługi OCRK, GBox – zaawansowany system telematyki, a także system zarządzania transportem (TMS).
Inelo jest pierwszą certyfikowaną firmą oferującą zintegrowane rozwiązań dla transportu ciężkiego.
System GBox przeszedł pozytywnie testy integracyjne, spełniając wszystkie podstawowe wymogi techniczne, otrzymując akredytację od Krajowej Administracji Skarbowej dla nowego systemu poboru opłat e-Toll. Tym samym, urządzenia GBox X i GBox Assist są w pełni zintegrowane z systemem e-Toll.